Praktijkverbruik

  • WAT IS UW PRAKTIJKVERBRUIK?
    Wat is het brandstofverbruik van een auto in de praktijk?
    Snel zoeken

Praktijkverbruik

Wat kunt u van het brandstofverbruik van een auto in de praktijk verwachten? Zijn ze in de praktijk wel zo zuinig als op papier? En als dat niet zo is wat betekent dit voor de kosten van een wagenpark?

In samenwerking met TNO is op basis van meerjarig onderzoek een model ontwikkeld waarmee het te verwachten brandstofverbruik en de daarmee samenhangende kostenpost in de praktijk met een hoge mate van betrouwbaarheid kunnen worden bepaald.

De op deze site getoonde praktijkverbruiken voor personenauto’s zijn gemiddelden die gebaseerd zijn op normaal, dagelijks gebruik. De verbruikscijfers zijn beschikbaar voor personenauto’s vanaf modeljaar 2003 waarvan de fabrieksnorm bekend is.

Hulp nodig?

Tankpassen en verbruikscijfers in uw organisatie?

Travelcard is leverancier van tankpassen die door zakelijke rijders worden gebruikt. Wilt u ook verbruikscijfers van uw wagenpark in kaart brengen en daardoor besparingsmogelijkheden inzichtelijk maken? Neem dan contact op om met Travelcard om de mogelijkheden van de Travelcard tankpas voor uw organisatie te bespreken.

Tankpas.nl voor MKB en ZZP

Naast tankpassen voor grootzakelijke klanten zijn er ook tankpassen voor ZZP en MKB beschikbaar onder het label tankpas.nl. Middels het label tankpas.nl wordt voor het segment ZZP en MKB een complete tankpas oplossing geleverd.

Praktijkverbruik
autonieuws

Volkswagen Polo GTI

De gefacelifte Volkswagen Polo is er ook in de sportieve uitvoering GTI. In het vooronder ligt een 2.0 turbo benzinemotor met een vermogen van 204 pk en koppel van 320 Nm. De acceleratie van 0 naar 100 km/h duurt minstens 6,5 seconden. De Polo GTI is onder meer herkenbaar aan de rode bies rond de dagrijverlichting en dikkere bumpers.

Mercedes AMG-GT

Ook Mercedes-Benz verklaart binnen tien jaar afscheid te nemen van de verbrandingsmotor. Je kunt het je bijna niet voorstellen, geen Mercedessen met benzine- of dieselmotoren, maar toch moet dat in 2030 een feit zijn. Er worden drie zogenaamde Electric Architecture platforms ontwikkeld, waarvan een voor AMG-modellen.

Aston Martin DB11

Aston Martin voert een aantal kleine wijzigingen door bij de DB11. De krachtbron is een vier liter V8 met met twee turbo's van AMG, waarbij het vermogen stijgt van 510 naar 535 pk. Er is ook nieuws bij de V12, waarbij de motor in de AMR de standaardmotor wordt. Daarmee verdwijnt de lettertoevoeging AMR.

Ford Mustang Mach-E GT

De Ford Mustang Mach-E is er nu ook in de sportieve versie GT. Het is meteen de snelste Ford met een acceleratie van i 0 naar 100 km/h in 3,7 seconden. De GT heeft de adaptieve MagneRide-wielophanging en het high-performance Brembo-remsysteem. Standaard zijn Performance-sportstoelen en 20 inch lichtmetalen velgen.

Top 10 .. auto's op basis van praktijkverbruik